Ooskust en het Noordereiland van Nieuw-Zealand! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mike & Marina - WaarBenJij.nu Ooskust en het Noordereiland van Nieuw-Zealand! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mike & Marina - WaarBenJij.nu

Ooskust en het Noordereiland van Nieuw-Zealand!

Door: mikeenmarina

Blijf op de hoogte en volg Mike & Marina

27 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Aloha!

Hoe is het in Nederland? Koud, nat en nog veel kouder?

Het werd wel weer eens tijd voor een nieuwe blog, gezien we Nieuw-Zeeland alweer uit zijn. Sterker nog, we zitten al over de helft van onze reis! De tijd vliegt...

Zoals jullie in het vorige blog gelezen hebben, zijn we inderdaad naar rugby gegaan. Rugby is erg groot in Nieuw-Zeeland: jong en oud, dames en heren, iedereen gaat er naartoe. We zijn naar een toernooi gegaan in Queenstown. We hebben ons goed vermaakt, in het zonnetje op een heuvel, al snappen we de regels nog niet allemaal...

Na Queenstown zijn we naar Dunedin en Lake Takepo gegaan. In beide plaatsjes zijn we maar 1 nachtje gebleven; 5 weken blijft kort! In Dunedin zijn we naar de plaatselijke chocoladefabriek gegaan. Hoewel de gids erg nep was en de tour niet echt veel liet zien, smaakten de samples er niet minder om.

Na Dunedin zijn we richting Kaikoura gegaan. Marina had nog steeds niet een keuze gemaakt tussen zwemmen met dolfijnen of met zeehonden. Allebei paste helaas niet in het budget... Uiteindelijk gaf het advies van de bus-chauffeur de doorslag: het werd zwemmen met dolfijnen! De volgende ochtend gingen we, eruitziend als twee debielen met onze wetsuits, vinnen, maskers en hoofdkappen, de boot op! Al snel hadden we een paar dolfijnen gespot, maar er werd nog verder gezocht naar een grotere groep. Uiteindelijk vonden we een groep van, schrik niet, 250 tot 300 dolfijnen! Dat zijn er een heleboel! De duskydolfijnen maakten allerlei sprongen en salto's in de lucht en overal om je heen zag je vinnen. Echt heel cool om te zien! Toen hebben we ons snel klaar gemaakt en zijn we het water in gegaan. Al piepend, fluitend en brabbelend als idioten geprobeerd de dolfijnen te lokken. Erg mooi om te zien dat je echt contact kunt maken met ze! Op sommige momenten zag je drie of vier dolfijnen voor je, op reikafstand! Helaas was het zicht onder water niet goed, waardoor je ze niet aan zag komen en ze ook vaak snel weer weg waren. Dat maakt het lastiger om contact met ze te maken, maar toch is dit wel gelukt. Al met al een geweldige ervaring!

Vanuit Kaikoura zijn we naar Picton gegaan om met de ferry naar Wellington te gaan.
Vanuit Wellington zijn we na 1 nachtje naar lake Taupo gegaan. Onderweg zijn we gestopt bij Wildlife Centre 'Mount Bruce', waar we onder andere een witte kiwi hebben gezien. Het is geen albinokiwi, maar gewoon een of andere rare soort. Er zijn er maar twee in de hele wereld, dus wel speciaal om er eentje te zien!
In Taupo heeft Mike een skydive gemaakt. (Marina was 'te bang' of gewoon verstandig, het is maar net hoe je het bekijkt...)
Die skydive was wel echt een van de meest indrukwekkende belevenissen in zijn leven. Het moment dat je op het randje van het vliegtuig gaat zitten en er dan voor je gevoel heel langzaam uit valt blijft me nog een hele tijd bij.
Verder hebben we de Huka Falls bezocht: wat een grote kracht heeft water dan! Dit was erg mooi om te zien. Ook zijn we naar een plek geweest, waar warm water (vanwege de 'dunne' aardkorst) en koud water uit de rivier mengden. Dit was een natuurlijke spa!

Daarna zijn we door naar Rotorua gegaan, waar we werden opgepikt door Willy en Dick (tante en oom van Mike). Leuk om bij hun te zijn en te zien hoe zij leven! De eerste dag hebben ze ons rondgeleid door Rotorua. We zijn naar een aantal Maorigebouwen geweest en zagen ook een aantal gaten en stoombronnen, die je overal in Rotorua ziet. Ook zijn we naar een uitkijkpunt gelopen vanwaar we heel Rotorua konden zien. De tweede dag zijn we naar Wai-o-tapu geweest, een park, waar je allerlei gekke meren e.d. kunt zien, vanwege alle vulkanische activiteit in de regio. Er waren onder andere een gifgroen meer, een meer met roze en oranje plekken, heel veel stoom, modderpoelen en natuurlijk, rotte-eieren-stank. Wat wonderlijk dat de natuur dit kan doen! Dick heeft ons daarna nog een aantal van zulke plaatsen in Rotorua zelf laten zien.

De volgende dag stonden we Waitomogrotten op het programma. Na 2 uur crossen met de auto gingen we eerst naar de Ruakari Cave. Dit was een gigantische grot, diep onder de grond, die, voor de ergo's onder ons, geheel rolstoeltoegankelijk was! Het was de enige rolstoeltoegankelijke grot in de wereld, haha! (Ze houden er in Nieuw-Zeeland erg van om te benoemen dat iets het enige in de wereld is...) Dit was een enorm grote grot met heel veel rotsformaties. We hebben meer dan een uur een rondleiding gehad. Daarna zijn we naar de glowwormcave gegaan. Het eerste gedeelte van de grot was minder indrukwekkend dan de eerste grot. Toen we in een bootje stapte en het donker in vaarde veranderde dit. Het hele plafon zat vol met gloeiwormen. Dit gaf een heel mooi gezicht, of je naar een hele felle en heldere sterrenhemel kijkt.

De volgende stop na een nachtje Auckland was de bay of islands. Een baai met eilanden, zoals de naam al doet vermoeden. Hier hebben we veel op het strand gelegen en een leuke kayakexcursie gedaan. Leuk met een kayak onder een waterval proberen te komen. Als je dan toch al helemaal doorweekt bent, er ook maar te voet onderdoor. Erg geslaagd!

De laatse dag in Auckland zijn we in een Skytower geweest. Dit is het hoogste punt van de stad met een uitkijkpunt op 228 meter. We waren er met zonsondergang, wat mooie plaatjes gaf. Op die manier zagen we zowel de hele stad, als 's avonds alle lichtjes.

De volgende dag zijn we na een dag winkelen voor Marina(en verveling voor Mike...) via L.A. naar Honolulu (Hawaii) gevlogen. Pfff, wat een lange dag reizen was dat. Maar we zijn aangekomen en het genieten gaat ons al goed af!

Volgende keer volgt er meer over Hawaii! Nu gaan we nog even wat foto's plaatsen, zoals beloofd.

Groetjes, Mike en Marina.

• 28 Januari 2012 - 06:48

Zusje:

pff die fotos whahaha:P
    met de kikkerbillen en de vissen van 3 euro
    benn benieuwd naar het veslag over hawaii zusterr x

• 28 Januari 2012 - 16:38

Nelleke:

wat klinkt het allemaal reusachtig mooi, we worden toch wel een tikje jaloers.
    die gletsjer lijkt me een imposante ervaring, ben benieuw naar het decadente Hawaii; en wel foto's he.

• 28 Januari 2012 - 16:46

De Perriertjes Abcou:

In een woord fantastisch wat jullie allemaal meemaken. Wij lezen dit, met jaloesie dat wij niet zo jong meer zijn,maar wij gaan eind februari voor 9 dagen naar Mexico en daar kijken we nu al naar uit. Je krijgt wat je verdient zegt men en ook dat is zeker van toepassing op jullie. Dikke kussen vanuit een koud nederland. En nog veel plezier samen.

• 28 Januari 2012 - 17:40

Sandra Vessies:

Weer een verhaal idd om jaloers op te worden :)! Hopelijk houden jullie het met zijn 2en ook nog goed vol, maandenlang op elkaars lip leven doet ook vast niet iedereen jullie na ;-)

Liefs

• 29 Januari 2012 - 12:41

Karin:

was weer fijn om te lezen en leuk om de foto's te zien goed gedaan. nog veel plezier en pas goed op elkaar

• 29 Januari 2012 - 12:41

Karin:

• 29 Januari 2012 - 12:52

Engelien En Familie:

leuk om te lezen dat jullie ook naar het Noorder eiland zijn gegaan. Toch heel anders als het Zuid eiland veel herkenbare plaatsen. Het is waar excursies maken het duur. Maar sommigen moet je gewoon doen. Geniet maar van de resterende weken. Jullie zullen nog veel mooie momenten krijgen

• 30 Januari 2012 - 12:29

Barbara :

He Marina,

Hier sneeuwt het!
    Ik heb net Jip en Janneke en de sneeuwman voorgelezen aan Nienke (wat waarschijnlijk voor mij leuker is dan voor haar). Wat een leuke ervaringen hebben jullie weer opgedaan: met dolfijnen zwemmen, gletsjer beklimmen, sky-diven. Ben benieuwd naar Hawai. Veel plezier nog. Groetjes Barbara

• 01 Februari 2012 - 05:15

Marina:

Allemaal bedankt voor de leuke reacties!
    inmiddels alweer even op hawaii en het eerste eiland achter de rug. Het bevalt goed!

• 02 Februari 2012 - 19:32

Petra Van Monsjou:

Wat een mooie foto's en een geweldig verhaal weer. Alleen wat is in godsnaam een slooppapagaai haha groetjes vanuit een heel koud Beverwijk

• 10 Februari 2012 - 21:14

Monica Piepers:

Geweldig om jullie prachtige foto's te zien en nu op Hawai: wat heerlijk! Ben benieuwd naar de foto's met palmen...stranden.....en rietenrokjes!